Η φωτογραφία για την Γιορτή της Μητέρας που έδωσε στη δημοσιότητα το παλάτι με την Κέιτ Μίντλετον είχε σαν στόχο να δείξει ότι η πριγκίπισα της Ουαλίας είναι καλά και αναρρώνει μετά την επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε και η οποία οδήγησε στον παροπλισμό της για αρκετούς μήνες.
Το μόνο που κατάφερε με το σάλο που ξέσπασε όταν διαπιστώθηκε ότι ήταν «πειραγμένη» ήταν να αναζωπυρώσει τις θεωρίες συνωμοσίας για την πραγματική κατάσταση της υγείας της παρά την εμφάνισή της λίγες ώρες αργότερα στο πλευρό του Ουίλιαμ για μία ιδιωτικού τύπου επίσκεψη όπως ανακοινώθηκε.
Το γεγονός και μόνο ότι έξι παγκόσμια πρακτορεία φωτογραφιών απέσυραν την εικόνα – μια πρωτοφανής αντίδραση σε επίσημη βασιλική φωτογραφία εν μέσω ανησυχίας ότι «η πηγή έχει παραποιήσει την εικόνα», λέει πολλά.
Ειδικά από τη στιγμή που το παλάτι εξακολουθεί να αρνείται πεισματικά να δώσει στη δημοσιότητα την αρχική φωτογραφία πάνω στην οποία έγινε η επεξεργασία αν και μόνο και η σκέψη ότι μια πριγκίπισα θα έμπαινε στον κόπο να πειράξει μια φωτογραφία δημιουργεί ερωτηματικά.
Ακόμη και διάσημοι Βρετανοί που στηρίζουν την βασιλική οικογένεια όπως ο γνωστός παρουσιαστής Πιρς Μόργκαν έσπευσε να ζητήσει τη δημοσιοποίηση της φωτογραφίας.
Πολύ μελάνι χύθηκε για τις «παρατυπίες» στην φωτογραφία από τα ρούχα μέχρι την απουσία των δακτυλιδιών από τα χέρια της. Ωστόσο, ο κόσμος δεν έγινε σοφότερος για το ποια ήταν η επέμβαση που την ανάγκασε να σταματήσει για ασκεί τα καθήκοντά της για μήνες, όταν στο παρελθόν το ζευγάρι υπήρξε ανοικτό στην δημοσιοποίηση πληροφοριών.
Πηγές από το παλάτι λένε ότι η πριγκίπισα νιώθει φρικτά για το γεγονός αλλά ούτε και αυτό προσφέρει κάτι, καθώς αυτό που ζητά ο κόσμος είναι απαντήσεις.
Η λεπτή γραμμή της βρετανικής βασιλικής οικογένειας
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η βασιλική οικογένεια προσπαθεί να κρατήσει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην εξισορρόπηση των ιδιωτικών θεμάτων υγείας και των αποκαλύψεν που θα κάνουν στους πολίτες.
«Θα μπορούσατε να υποστηρίξετε ότι οι λεπτομέρειες σχετικά με έναν αρχηγό κράτους είναι προς το δημόσιο συμφέρον», λέει ο Ρίτσαρντ Φιτζγουίλιαμς, ειδικός σε θέματα της βασιλικής οικογένειας. «Αλλά από την άλλη πλευρά, σε ποιο βαθμό ένα δημόσιο πρόσωπο έχει δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή;»
Στη δεκαετία του 1950 το βρετανικό κοινό δεν ενημερώθηκε όταν ο βασιλιάς Γεώργιος ΣΤ’ είχε καρκίνο του πνεύμονα. Το 1951, του αφαιρέθηκε ο αριστερός πνεύμονας εξαιτίας αυτού που περιγράφηκε αόριστα ως «δομικές ανωμαλίες» και ο καρκίνος δεν αναφέρθηκε στην ανακοίνωση του θανάτου του.
Όταν επρόκειτο για λιγότερο σημαντικά προβλήματα οι ανακοινώσεις δεν έλειπαν. Μια φορά το 1982, όταν η βασίλισσα Ελισάβετ, η βασίλισσα μητέρα χρειάστηκε να επισκεφθεί το νοσοκομείο αφού παραλίγο να πνιγεί από ένα ψαροκόκαλο, εξέδωσε μια δήλωση στον Τύπο, αστειευόμενη: «Ήταν απλώς ο σολομός που πήρε το δικό του πίσω».
Όπως λέει η Κάθριν Λαμοντάν, λέκτορας Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, μερικές φορές το να μην λες τίποτα προκαλεί μεγαλύτερη αναστάτωση από το να αντιμετωπίζεις το πρόβλημα κατά μέτωπο, ένα μάθημα που έμαθε η βασιλική οικογένεια όταν η βασίλισσα Ελισάβετ Β’ έχασε τμήματα μιας σημαντικής εκδήλωσης τους μήνες πριν από το θάνατό της. «Για τους βασιλικούς οπαδούς, η απουσία της από τους εορτασμούς για το Πλατινένιο Ιωβηλαίο το 2022 ήταν ένα κραυγαλέο σημάδι του πόσο αδιαθεσία είχε και μια σαφής ένδειξη ενός σοβαρού προβλήματος στον ορίζοντα», πρόσθεσε.