Οι κινεζικοί κολοσσοί διαδικτυακών λιανικών πωλήσεων Shein και Temu προειδοποίησαν τις ΗΠΑ ότι θα ανεβάσουν τις τιμές των προϊόντων τους από την επόμενη εβδομάδα, ως συνέπεια των υψηλών δασμών που επέβαλε στην χώρα ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ τραμπ.
Σε δηλώσεις τους, οι ανταγωνίστριες κινεζικές εταιρείες ανέφεραν ότι τα λειτoυργικά τους έξοδα αυξήθηκαν «λόγω των πρόσφατων αλλαγών στους παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες και τους δασμούς», και σημείωναν ότι θα κάνουν «προσαρμογές τιμών» από τις 25 Απριλίου.
Οι εταιρείες έχουν κερδίσει δεκάδες εκατομμύρια πελάτες στις ΗΠΑ, λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών τους.
Η δημοφηλία τους άσκησε πίεση στην Amazon, ωθώντας την να λανσάρει μια νέα πλατφόρμα με την ονομασία Haul τον περασμένο Νοέμβριο, με προϊόντα κάτω των 20 δολαρίων (15,10 ευρώ).
Η Shein και η Temu μείωσαν επίσης τις διαφημιστικές τους δαπάνες στις ΗΠΑ.
Η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη του Temu στις ΗΠΑ στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Instagram και το YouTube, μειώθηκε κατά 31% τις δύο τελευταίες εβδομάδες ενώ η μέση ημερήσια διαφημιστική δαπάνη της Shein στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 19% την ίδια περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πληροφοριών αγοράς Sensor Tower.
Στις δηλώσεις τους, οι εταιρείες ενθάρρυναν τους πελάτες να ψωνίσουν πριν ξεκινήσουν οι υψηλότερες τιμές. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διατηρήσουμε τις τιμές χαμηλές και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο σε εσάς. Η ομάδα μας εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει την εμπειρία αγορών σας», ανέφεραν σύμφωνα με το BBC.