H Lexus, στο πλαίσιο της «multi-pathway» φιλοσοφίας της και με όραμα τον εκδημοκρατισμό της μετακίνησης μέσω της ανάπτυξης λύσεων που εξυπηρετούν τις διαφορετικές ανάγκες των πελατών της, επιβεβαίωσε τη στρατηγική της θέση ως ηγέτης στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον Όμιλο Toyota.
Μάλιστα, ανακοίνωσε, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Kenshiki 2025, τις τεχνικές καινοτομίες που θα φέρει του χρόνου στην ευρωπαϊκή αγορά BEV.
Για το 2025 θα λανσάρει τρία νέα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Το νέο Lexus RZ είναι το πρώτο από τα τρία νέα BEV που θα κάνουν φέτος το ντεμπούτο τους.
Χαρακτηριστικές για τα παραπάνω είναι οι δηλώσεις του αντιπροέδρου της μάρκας Pascal Ruch, ο οποίος αναφέρει: «Η συμβολή της Lexus σε αυτήν τη στρατηγική είναι καθοριστική, όχι μόνο σε ό,τι αφορά στον αριθμό των οχημάτων αλλά και στην προώθηση των εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών. Είτε εστιάζουμε στον εξηλεκτρισμό και την παροχή γνήσιας οδηγικής απόλαυσης, είτε στη δημιουργία νέων οδηγικών εμπειριών, παραμένουμε πάντα σε επαγρύπνηση, αφουγκραζόμενοι τη φωνή των πελατών μας. Με αυτό κατά νου, υιοθετούμε την αρχή: Το κατάλληλο προϊόν, στην κατάλληλη τοποθεσία, τη σωστή χρονική στιγμή, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν μένει πίσω».
Η καινοτομία πάντως και η πολυτεχνολογική στρατηγική της Lexus, που μεταφράζεται σε υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα καθώς και το ότι τα αυτοκίνητά της είναι απόλυτα προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της εποχής, διαθέτουν ξεχωριστή εμφάνιση, κορυφαία ποιότητα, προσεκτικά επιλεγμένα υλικά και αίσθηση πολυτέλειας, φυσικά και δεν περνούν απαρατήρητα από τους αγοραστές premium μοντέλων σε όλο τον κόσμο και ειδικά στην Ευρώπη.
Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της μάρκας στη Γηραιά Ήπειρο σημείωσαν ένα νέο ρεκόρ το 2024, ξεπερνώντας τις 88.000 μονάδες. Σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, η αύξηση ξεπερνά το 20% -και μάλιστα σε μια περίοδο δύσκολη για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Στην αύξηση αυτή καταλυτική ήταν η συμβολή του LBX, του κόμπακτ crossover της Lexus, το οποίο, το 2024, επέλεξαν σχεδόν 24.000 Ευρωπαίoι. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών μοντέλων έφτασαν το 20% του συνόλου, ενώ αυτές των αμιγώς ηλεκτρικών διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2023.
Η αύξηση των πωλήσεων -παγκοσμίως έφτασαν τις 880.000 μονάδες, κάτι που σημαίνει και εδώ μια αύξηση 3,3% και ένα νέο ρεκόρ- είχε σαν αποτέλεσμα και μια ανάλογη αύξηση του μεριδίου αγοράς που στην ευρωπαϊκή αγορά έφτασε το 2,5%. Ποσοστό που αποτελεί το μεγαλύτερο που έχει πετύχει η μάρκα στην Ευρώπη.
Μέχρι στιγμής τουλάχιστον, καθώς τους πρώτους μήνες του 2025 οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 20% και έτσι το μέλλον προμηνύεται ακόμα καλύτερο. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως μέσα στους επόμενους 12 μήνες, δηλαδή έως το 2026, η Lexus θα παρουσιάσει συνολικά 3 νέα καινούργια BEVs (Battery Electric Vehicles).
Το μοντέλο, από τα τρία, που θα εκφράζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη λογική και τη φιλοσοφία της Lexus δεν είναι άλλο από το RZ. Το πολυτελές και πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2023 και τώρα αναβαθμίστηκε σε όλους ουσιαστικά τους τομείς.
Η νέα του γενιά αποτελεί παράδειγμα της συνεχιζόμενης εξέλιξης της «multi-pathway» στρατηγικής τόσο για τη Lexus όσο και για τον όμιλο Toyota, με στόχο να παρέχουν εκδημοκρατισμένες λύσεις μετακίνησης -μεταξύ των οποίων και η επιλογή ηλεκτρικών οχημάτων- που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών και των αγορών. Και φυσικά να προάγουν την εξέλιξη σε όλους τους τομείς.
Απόλυτα προσαρμοσμένο σε αυτήν τη φιλοσοφία το νέο Lexus RXZ διαθέτει πρωτοποριακά συστήματα που έρχονται πραγματικά από το μέλλον της αυτοκίνησης. Συστήματα όπως το steer-by-wire που επαναπροσδιορίζει την εμπειρία οδήγησης, η οποία παρά την απουσία μηχανικής σύνδεσης, χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή αίσθηση του τιμονιού (υπάρχει η κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων) και την άνεση χάρη στην άμεση προσαρμογή του λόγου υποπολλαπλασιασμού στην ταχύτητα του αυτοκινήτου και στην περιστροφή του τιμονιού μόλις κατά 200 μοίρες από άκρη σε άκρη.
Όσο για το τιμόνι, έχει ένα φουτουριστικό, σχεδόν ορθογώνιο σχήμα με καμπύλες λαβές και ξεχωρίζει με το μικρό του μέγεθος, που απελευθερώνει χώρο για τα πόδια του οδηγού και διευκολύνει την είσοδο και έξοδό του.

Μια ακόμη καινοτομία, που επίσης μοιάζει να έρχεται κατευθείαν από το μέλλον, είναι το σύστημα Interactive Manual Drive. Διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση F SPORT, προσομοιώνει τη λειτουργία ενός χειροκίνητου κιβωτίου 8 σχέσεων ανεβάζοντας κατακόρυφα το fun to drive. Αυτό ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την αναπαραγωγή ήχων συμβατικού κινητήρα, την «παρουσία» κόφτη αλλά και τα κατάλληλα γραφικά.
Σημαντική εξέλιξη υπάρχει όμως και στο ηλεκτρικό σύστημα πρόωσης του καινούργιου RZ που διαθέτει έναν καινούργιο eAxle και μια αναβαθμισμένη μπαταρία ιόντων λιθίου. Σε συνδυασμό με την υδρόψυξη, η αυτονομία έχει αυξηθεί έως και κατά 100 χιλιόμετρα σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εκδοχή του αυτοκινήτου.
Ταυτόχρονα, η μπαταρία του RZ φορτίζει ακόμα πιο γρήγορα, χάρη στο στάνταρ εσωτερικό φορτιστή των 22 kW, ενώ ακόμα πιο εξελιγμένη είναι και η τεχνολογία τετρακίνησης DIRECT4.

To νέο Lexus RZ είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις ισχύος: Την προσθιοκίνητη RZ 350e των 224 ίππων, την τετρακίνητη RZ 500e των 380 ίππων και την κορυφαία RZ 550e F SPORT με 408 ίππους.
H τελευταία χρειάζεται μόλις 4,4 δεύτερα για να ολοκληρώσει το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ διαφοροποιείται από τις πιο απλές εκδόσεις χάρη στα αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός και πίσω, ειδικά για την περίσταση διακοσμητικά και ζάντες 20 ιντσών με αεροδυναμική σχεδίαση.
Το νέο RZ αποτελεί την έμπρακτη απόδειξη της πρωτοποριακής λογικής με την οποία η Lexus προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση και η οποία είναι απόλυτα σύμφωνη με την κορυφαία της θέση στον συγκεκριμένο τομέα, στο πλαίσιο του ομίλου της Toyota.