Το πλοίο έχει ναυπηγηθεί για αντιαεροπορική άμυνα, καθώς είναι εξοπλισμένο με ραντάρ που μπορούν να εντοπίζουν στόχους σε απόσταση μέχρι 400 χιλιομέτρων και με πυραύλους για να καταρρίπτει στόχους, όπως βαλλιστικούς πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε ακτίνα άνω των 160 χιλιομέτρων.
Η αποστολή θα ξεκινήσει στα μέσα Φεβρουαρίου για την προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις της υποστηριζόμενης από το Ιράν πολιτοφυλακής των Χούθι στην Υεμένη.
«Οι ελεύθερες θαλάσσιες εμπορικές οδοί είναι η βάση της βιομηχανίας μας και της ικανότητάς μας να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας», δήλωσε σε δημοσιογράφους στο Βερολίνο ο αρχηγός του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού αντιναύαρχος Γιαν Χρίστιαν Κάακ.
«Η τρέχουσα κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει ήδη προκαλέσει προβλήματα στον εφοδιασμό και έχει αναγκάσει μερικές εταιρείες να σταματήσουν την παραγωγή τους», δήλωσε προσθέτοντας ότι πάνω από το 90% του συνόλου των αγαθών φθάνει στην Ευρώπη και τη Γερμανία δια θαλάσσης.
Η Γαλλία, η Ελλάδα και η Ιταλία είναι ανάμεσα στις χώρες που θα συμμετάσχουν στην αποστολή της ΕΕ με την ονομασία Aspides (από την ελληνική λέξη Ασπίδες), στο πλαίσιο της οποίας θα αναπτυχθούν αρχικά τρία πλοία υπό ευρωπαϊκή διοίκηση.
Θα έχουν εντολή να προστατεύουν τα εμπορικά πλοία και να αναχαιτίζουν επιθέσεις, αλλά όχι και να συμμετέχουν σε πλήγματα εναντίον των Χούθι στην ξηρά.
Η γερμανική φρεγάτα Έσση απέπλευσε από το λιμάνι της στο Βίλχελμσχαφεν στη Βόρεια Θάλασσα με κατεύθυνση την Ερυθρά Θάλασσα, όμως η συμμετοχή της στη αποστολή εξακολουθεί να εξαρτάται από την εντολή της ΕΕ και την έγκρισή της από το εθνικό κοινοβούλιο, η οποία αναμένεται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου.
«Περιμένουμε ολόκληρο το φάσμα άμεσων και έμμεσων επιθέσεων, από βαλλιστικούς πυραύλους … μέχρι μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τηλεκατευθυνόμενα θαλάσσια σκάφη καμικάζι», δήλωσε ο αντιναύαρχος Κάακ.