Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένα κλάδος εντάσεως κεφαλαίου, καθώς απαιτούνται πολλά χρήματα για την εξέλιξη και την παραγωγή νέων μοντέλων, τη διανομή και την προώθησή τους αλλά και για τις αμοιβές των υψηλά ιστάμενων στελεχών της.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το τελευταίο ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος είδε στη συνολική του αμοιβή το 2023 να αυξάνεται κατά 56% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Σε απόλυτα νούμερα ο Tavares εισέπραξε πέρυσι 36,49 εκατομμμύρια ευρώ έναντι 23,46 εκατομμυρίων το 2022!
Η μεγάλη αύξηση των αποδοχών του αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό σε ένα σημαντικό ποσό ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ που έχει οριστεί ως «κίνητρο μετασχηματισμού», με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου που σχετίζονται με την παγκόσμια κινητικότητα, την τεχνολογία και την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.
Η Stellantis πάντως και για να δικαιολογήσει τις αποδοχές του CEO της, υπογράμμισε τις εξαιρετικές οικονομικές της επιδόσεις κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023, όταν η τιμή της μετοχής της ξεπέρασε τόσο τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας όσο και τον S&P 500.
Μαζί με την εκτόξευση των αποδοχών του Tavares εκτοξεύτηκαν και οι επικρίσεις του συνδικάτου των εργαζομένων στην αυτοκινητοβιομηχανία στις ΗΠΑ, του United Auto Workers (UAW) σχετικά με τις αμοιβές των CEO.
Η UAW εξέτασε εξονυχιστικά τα πακέτα αμοιβών των διευθυνόντων συμβούλων στις GM, Ford και Stellantis κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, γεγονός που οδήγησε σε άμεσες αυξήσεις μισθών τόσο των μονίμων όσο και των έκτακτων εργαζομένων.
Έτσι η Stellantis ανέφερε αύξηση 9,4% στο μέσο μισθό των εργαζομένων της, ο οποίος το 2023 ανερχόταν σε 70.404 ευρώ.
Επίσης η Stellantis μείωσε πέρυσι κατά 5,2% το παγκόσμιο εργατικό δυναμικό της το 2023, με τον αριθμό των εργαζομένων στη Βόρεια Αμερική να μειώνεται από 88.835 σε 81.341.