Για πάνω από 140 χρόνια, το σιρόπι Lyle’s Golden Syrup έχει ένα μάλλον περίεργο λογότυπο στο κουτί του: ένα κουφάρι λιονταριού που περιβάλλεται από μέλισσες. Ήρθε όμως η ώρα, το παλαιότερο εμπορικό σήμα και λογότυπο του κόσμου, σύμφωνα με το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες, να επανασχεδιαστεί «ώστε να απευθύνεται σε ένα κοινό του 21ου αιώνα», σύμφωνα με την εταιρεία.
Το γλυκό, κεχριμπαρένιο σιρόπι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά από την εταιρεία Abram Lyle & Sons το 1881. Ο ιδρυτής της, ο Σκωτσέζος επιχειρηματίας Abram Lyle, επέλεξε ένα λογότυπο εμπνευσμένο από την ιστορία του Σαμψών ο οποίος, στην Παλαιά Διαθήκη, σκοτώνει ένα λιοντάρι με τα χέρια του, για να ανακαλύψει αργότερα ότι μέλισσες είχαν κάνει την κυψέλη τους στο κουφάρι του ζώου.
Στη βιβλική ιστορία, ο Σαμψών τρώει μέλι από το εσωτερικό του λιονταριού, δίνει λίγο στους γονείς του και στη συνέχεια παρουσιάζει στους 30 καλεσμένους του γάμου του ένα αίνιγμα που παραπέμπει στη συνάντηση: «Από ’κείνον που τρώει, βγήκε εκείνο που τρώγεται. Απ’ αυτόν που ’χει δύναμη βγήκε αυτό που ’χει γλύκα». Η δεύτερη φράση του αινίγματος, εμφανίζεται στο λογότυπο της Lyle’s από την ίδρυσή της.
Το νέο λογότυπο διατηρεί μόνο το κεφάλι του λιονταριού, πιο αφαιρετικά σχεδιασμένο, και μία μόνο μέλισσα. Το παλιό λογότυπο του προϊόντος θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται στο κλασικό τενεκεδάκι του σιροπιού Lyle’s, αλλά τα μπουκάλια θα φέρουν πλέον το νέο εμπορικό σήμα.
Ανάμεικτες αντιδράσεις
Ο επανασχεδιασμός αντιμετωπίστηκε με ανάμεικτες αντιδράσεις. Στο Instagram, η σχεδιάστρια Λόρα Έβανς περιέγραψε το νέο λογότυπο ως «σύγχρονο και έξυπνο» και πρόσθεσε ότι «λέει περισσότερα για την υφή και την αίσθηση του προϊόντος από ό,τι το σκιτσαρισμένο λιοντάρι που περιβάλλεται από μέλισσες».
Άλλοι, ωστόσο, συμπεριλαμβανομένων αρκετών χριστιανών σχολιαστών, ήταν λιγότερο κολακευτικοί. «Αυτό συμβαίνει όταν εμπλέκονται οι brand managers: παίρνουν μια ιστορία που έχει επιβιώσει 2000 χρόνια και την “ανανεώνουν” (δηλαδή την πετάνε)», έγραψε ο συγγραφέας Κόλιν Φρίμαν στο Χ.
Με πληροφορίες από: World’s oldest unchanged brand changes logo for the first time in over 140 years by Oscar Holland, CNN