Παγκόσμια έλλειψη φιστικιών έχει προκαλέσει η τεράστια δημοτικότητα της σοκολάτας Ντουμπάι, απ’ όταν έγινε viral στο TikTok.
Οι καλλιέργειες πυρήνων φιστικιού παράγονται σε μεγάλο βαθμό στις ΗΠΑ και το Ιράν, με τις ελλείψεις να οδηγούν σε εκτόξευση των τιμών του ξηρού καρπού.
Σε ένα χρόνο, οι τιμές αυξήθηκαν από 6,91 ευρώ (7,95) δολάρια σε 8,96 ευρώ (10,30 δολάρια) τα 450 γραμμάρια, δήλωσε στους Financial Times ο έμπορος ξηρών καρπών Τζάιλς Χέικινγκ.
«Ο κόσμος του φιστικιού έχει ουσιαστικά εξαντληθεί αυτή τη στιγμή» δήλωσε.
Κακός συνδυασμός η δημοτικότητα της σοκολάτας με την «φτωχή» συγκομιδή
Η άνοδος της σοκολάτας Ντουμπάι επιδείνωσε τα πράγματα, καθώς τα φιστίκια είχαν ήδη αρχίσει να λιγοστεύουν λόγω της περσινής κακής συγκομιδής στις ΗΠΑ.
Αυτή η σοδειά στις ΗΠΑ ήταν υψηλότερης ποιότητας από ό,τι συνήθως, αφήνοντας λιγότερους από τους φτηνούς, χωρίς κέλυφος πυρήνες διαθέσιμους, οι οποίοι πωλούνται γενικά ως συστατικά για τη σοκολάτα του Ντουμπάι.
Από την άλλη, το Ιράν, ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός στον κόσμο, εξήγαγε 40% περισσότερα φιστίκια στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα τους τελευταίους έξι μήνες μέχρι και τον Μάρτιο από ό,τι τους 12 προηγούμενους μήνες.
«Είναι σαν να ήρθε από το πουθενά», είπε. «Ξαφνικά βλέπεις τη σοκολάτα σε κάθε γωνιακό μαγαζί».
Μάλιστα, με την κατανάλωση να έχει ανέβει κατακόρυφα, ορισμένα καταστήματα έχουν αρχίσει να περιορίζουν τον αριθμό των ράβδων που μπορεί να αγοράσει κάθε πελάτης.
Εμπνευσμένη από το αραβικό γλυκό κιουνεφέ (knafeh), η σοκολάτα συνδυάζει φυστίκι, ταχίνι και φύλλο καταΐφι. Ο πρώτος που την παρασκεύασε ήταν η σοκολατοποιία Fix Chocolatier, που την ονόμασε «Can’t Get Knafeh of It» (λογοπαίγνιο με το κιουνεφέ στη θέση της λέξης enough) και την πουλά αποκλειστικά στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα από το 2022. Ωστόσο απομιμήσεις της κυκλοφορούν πλέον σχεδόν σε όλο τον κόσμο.
Το βίντεο στο TikTok που της έκανε Viral
Ένας από τους λόγους για την αύξηση της δημοτικότητας της μπάρας ήταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – με ένα viral βίντεο της TikToker Maria Vehera από το 2023 να θεωρείται ως εκείνο που ξεκίνησε όλη αυτή τη «μανία».
Δείχνει τη Vehera να δοκιμάζει για πρώτη φορά τη σοκολάτα «Can’t Get Knafeh of It» – μαζί με άλλες της ίδιας εταιρείας – και έχει συγκεντρώσει σχεδόν επτά εκατομμύρια likes.
Η συγκεκριμένη σοκολάτα μοιάζει φτιαγμένη για τα social media – από τις όμορφες πορτοκαλί και πράσινες κηλίδες που τη στολίζουν μέχρι το τραγάνισμα που ακούγεται όταν σπάτε ένα κομμάτι.