Είκοσι έξι χρόνια μετά την πρεμιέρα της στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1999, η Pagani Zonda αποδεικνύει για ακόμα μία φορά πως δεν είναι ένα απλό hypercar, αλλά ένα εμβληματικό που αρνείται να περάσει στο παρασκήνιο.
Παρόλο που η διάδοχός της Huayra έχει παρουσιαστεί ήδη από το 2011 και με τη σειρά της αντικαταστάθηκε από την Utopia η Zonda των συνολικά 26 ετών συνεχίζει να δηλώνει το παρόν με εξαιρετικά περιορισμένες και συλλεκτικές εκδόσεις της.
Η πιο πρόσφατη προσθήκη στη μεγάλη πια γκάμα της λέγεται Zonda Unico, και όπως υποδηλώνει το όνομά της, είναι πραγματικά μοναδική.
Πρόκειται για μια one-off παραγγελία πελάτη που είναι εμπνευσμένη από την ασιατική οροσειρά Κουνλούν και βασίζεται -όπως και άλλες ειδικές εκδόσεις της Zonda- σε υπάρχον πλαίσιο αλλά διαθέτει σημαντικές διαφοροποιήσεις. Το αμάξωμα, εξολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακόνημα σε μπλε απόχρωση, συνδυάζεται με πλήθος λεπτομερειών επίσης από ανθρακόνημα αλλά χωρίς βαφή δημιουργώντας ένα εντυπωσιακό αισθητικό αποτέλεσμα.
Το αεροδυναμικό πακέτο είναι επιθετικό και χαρακτηριστικό: το τεράστιο πτερύγιο οροφής για εισαγωγή αέρα, η επιπλέον μικρή αεροτομή που έχει ενσωματωθεί στην κύρια πίσω φτερούγα, οι ζάντες με τις μπλε πινελιές, οι δαγκάνες φρένων και οι εξατμίσεις αντίστοιχου χρώματος, συνθέτουν ένα σύνολο που παραπέμπει σε αγωνιστικό πρωτότυπο.
.jpg?t=viE9ErFMZI-P2JH5AtNuZw)
Κάτω από το καπό, όπως όλα δείχνουν, θα βρίσκεται ο γνωστός ατμοσφαιρικός V12 των 7.300 κυβικών της AMG, με απόδοση έως και 760 ίππων, όπως και στη Zonda 760 Roadster.
Η περίπτωση της Zonda δεν είναι απλώς ένα δείγμα σχεδιαστικής επιμονής, αλλά μάλλον μια δήλωση: κάποια αυτοκίνητα δεν «παλιώνουν», απλώς μεταμορφώνονται σε κινητά έργα τέχνης.