Με το νέο Compass, η Jeep γυρίζει σελίδα, καθώς η τρίτη γενιά του μεσαίου SUV της έρχεται με σύγχρονη σχεδίαση, εξελιγμένη τεχνολογία, πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα και φιλοδοξία να ενισχύσει αποφασιστικά την παρουσία της μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Πρόκειται, μάλιστα, για το πρώτο μοντέλο της Jeep –η επίσημη παρουσίαση έγινε στο εργοστάσιο του Melfi- που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία υποστηρίζει και καθαρά ηλεκτρικές διαμορφώσεις.
Το νέο Compass έχει μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς το μήκος του φτάνει τα 4,55 μέτρα, ενώ και το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 159 χιλιοστά. Το αποτέλεσμα είναι σημαντικά βελτιωμένοι χώροι για τους επιβάτες, ένα πορτμπαγκάζ 550 λίτρων και επιπλέον 34 λίτρα για μικροαντικείμενα και φορητές συσκευές στο εσωτερικό.
Η σχεδίαση παραμένει πιστή στο DNA της Jeep, με τη χαρακτηριστική μάσκα με τις επτά κάθετες μπάρες –που είναι πλέον κλειστή στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις– και έντονα διαμορφωμένους θόλους τροχών. Οι καινούργιοι LED προβολείς συνοδεύονται και από μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει μια φωτεινή λωρίδα που ενσωματώνει το επίσης φωτεινό λογότυπο της Jeep.
.jpg?t=wa3sqaoTchE2v8yRtJqlwg)
Σημαντική εξέλιξη υπάρχει και στην αεροδυναμική με το συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να έχει μειωθεί κάτω από το 0,30, χάρη στα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και το επίπεδο πάτωμα.
Το εσωτερικό του νέου Compass προβάλλει μια καθαρά premium αισθητική. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια νέα οθόνη αφής 16,0 ιντσών για το σύστημα infotainment, η οποία συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και προαιρετικά Head-Up Display. Η εργονομία ενισχύεται με την παρουσία φυσικών διακοπτών για τις βασικές λειτουργίες, καθώς και με έναν περιστροφικό επιλογέα για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα.
.jpg?t=59Rpws-IyoGhMUthP6c-xA)
Σε ό,τι αφορά τα συστήματα κίνησης, η εισαγωγική επιλογή είναι μια ήπια υβριδική έκδοση 48V με το γνωστό τρικύλινδρο 1.2 turbo της Stellantis και συνδυαστική απόδοση 145 ίππων. Ακολουθεί μια plug-in υβριδική εκδοχή με συνδυαστική ισχύ 195 ίππων, καθώς και τρεις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις (BEV) με ισχύ 213, 231 και 375 ίππων αντίστοιχα.
Η κορυφαία εξ αυτών διαθέτει τετρακίνηση μέσω δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με απόδοση 49 kW και ροπή 232 Nm, η οποία μέσω μειωτήρα με σχέση 14:1, φτάνει έως και τα 3.100 Nm.
.jpg?t=I-4V_nPOB1p9n8i0g5GyPQ)
Η αυτονομία των ηλεκτρικών εκδόσεων κυμαίνεται από 500 έως και 650 χιλιομέτρων, ανάλογα με την επιλογή της μπαταρίας, που είναι είτε 74,0 είτε 97,0 kWh. Η φόρτιση υποστηρίζεται με ισχύ έως και 160 kW σε ταχυφορτιστή DC –η φόρτιση από το 20% έως το 80% ολοκληρώνεται σε περίπου 30 λεπτά – ενώ σε φορτιστή AC η ισχύς φτάνει έως τα 22 kW.
.jpg?t=kvBQob7DUeXu9OnDttfyuA)
Το νέο Compass παραμένει πιστό στην εκτός δρόμου φιλοσοφία της Jeep, με απόσταση 200 χιλιοστών από το έδαφος για τις δικίνητες εκδόσεις και μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής που στην τετρακίνητη εκδοχή είναι 27, 16 και 31 μοίρες αντίστοιχα.
Το τετρακίνητο Compass περνά και από νερό βάθους έως και 470 χιλιοστών και έχει και σύστημα hill descent control (έλεγχος κατάβασης), ενώ όλες διαθέτουν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain.
.jpg?t=BreLOYfD9H_GtXoUMeE1jg)
Σε επίπεδο τεχνολογίας και εξοπλισμού, το νέο Compass εξοπλίζεται στάνταρ με δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, κάμερα 360 μοιρών και συνεχή υποστήριξη μέσω over-the-air αναβαθμίσεων.
Η εμπορική πορεία του νέου Jeep Compass ξεκινά με την ειδική έκδοση First Edition, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία είτε με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V είτε ως αμιγώς ηλεκτρικό με 213 ίππους. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις Longitude, Altitude, Summit και η πιο σκληροτράχηλη Trailhawk.
-NewJeepCompassFirstEditionPacific-(2).jpg?t=EVr3IwkgdtyXMsgSVrk3Pg)