Η Ferrari εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων –όχι όμως για τα ευρείας παραγωγής μοντέλα της, αλλά για εξαιρετικά περιορισμένες και συλλεκτικές εκδόσεις της σειράς Icona.
Όπως αποκάλυψε ο Gianmaria Fulgenzi, υπεύθυνος εξέλιξης των νέων μοντέλων της μάρκας, στο αυστραλιανό Carsales, παρατηρείται αυξανόμενο ενδιαφέρον από συλλέκτες και πιστούς πελάτες με μεγάλη οικονομική επιφάνεια για τον εμβληματικό επιλογέα. Το κλασικό «χτένι» δηλαδή, ένα στοιχείο που η Ferrari έχει εγκαταλείψει από το 2012.
Η παρουσία του μπορεί να εκτοξεύσει τη συλλεκτική αξία μελλοντικών μοντέλων τύπου Monza SP1 και SP2 ή Daytona SP3, τα οποία έως τώρα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Την προτίμησή του για ένα χειροκίνητο κιβώτιο, σε συνδυασμό με μια σύγχρονη αναβίωση της θρυλικής F40 έχει εκφράσει και ο Lewis Hamilton.
Από την άλλη όμως υπάρχουν και τεχνικής φύσης προκλήσεις, καθώς ο συνδυασμός ενός χειροκίνητου κιβωτίου με έναν πανίσχυρο V12 ίσως απαιτήσει προσαρμογές, όπως π.χ. τον περιορισμό της ροπής,
Αν πάντως η Ferrari προχωρήσει και παρουσιάσει ένα σπέσιαλ μοντέλο της με χειροκίνητο κιβώτιο η τιμή του, με δεδομένη και την παραγωγή του σε ελάχιστα αντίτυπα, θα είναι ιδιαίτερα υψηλή. Για την ακρίβεια θα κοστίζει αρκετά εκατομμύρια ευρώ καθώς για το σκοπό αυτό θα πρέπει να εξελιχθεί από την αρχή ένα χειροκίνητο κιβώτιο.
Το σίγουρο είναι πως αυτή η συλλεκτική Ferrari δεν θα έχει κανενός είδους ηλεκτρική υποβοήθηση. Θα κινείται από ένα κλασικό, πολυκύλινδρο σύνολο βενζίνης, που όπως και το κιβώτιο με το οποίο θα συνεργάζεται θα παραπέμπει στις ρίζες και την παράδοση της αυτοκίνησης.