Η Ford είναι από τις εταιρείες που επενδύουν με διάρκεια και συνέπεια στην ηλεκτροκίνηση, εξελίσσοντας συνεχώς την τεχνολογία των ηλεκτρικών της μοντέλων και διευρύνοντας την γκάμα τους, η οποία, πλέον, περιλαμβάνει τη σπορ Mustang Mach-E, το επιβλητικό Explorer, το κομψό Capri και το νέο Puma Gen-E, το οποίο αφενός ολοκληρώνει την γκάμα του ιδιαίτερα επιτυχημένου μικρού SUV της μάρκας και αφετέρου, καθιστά την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή, μιας και ανήκει στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία Β.
Η εξωτερική σχεδίαση του Puma Gen-E δεν θα μπορούσε παρά να ακολουθεί το γνώριμο και ιδιαίτερα επιτυχημένο στυλ του Puma, με τους εξελιγμένους κινητήρες βενζίνης με την ήπια υβριδική υποβοήθηση. Από εκεί και πέρα, έχουν ενσωματωθεί στοιχεία που τονίζουν την ηλεκτρική του υπόσταση.
Στοιχεία, όπως η κλειστή μάσκα, η οποία είναι εμπνευσμένη από την αντίστοιχη της Mustang Mach-E, καθιστά την εμφάνιση του ηλεκτρικού Puma πιο σύγχρονη και δυναμική και ταυτόχρονα, βελτιώνει και την αεροδυναμική του. Με θετικά αποτελέσματα τόσο για τον πολιτισμένο χαρακτήρα, όσο και για την αυτονομία του.
Η αεροδυναμική βελτιώνεται τόσο από τις ειδικά σχεδιασμένες ζάντες, όσο και από την πίσω αεροτομή που με τη σειρά τους, υπογραμμίζουν την ηλεκτρική ταυτότητα που προαναφέραμε.
.jpg?t=bGbJ31FFTqksY9Tz-IhoJA)
Απόλυτα σύγχρονο, χάρη και στη minimal σχεδιαστική προσέγγιση, είναι και το εσωτερικό του Puma Gen-E, που έχει μια καινούργια κεντρική κονσόλα με περισσότερους χώρους για τα μικρο-αντικείμενα και τις φορητές συσκευές που όλοι χρησιμοποιούμε, καθώς και ειδική θέση για την ασύρματη φόρτιση smartphones.
H χειρολαβή για τον συνοδηγό στην κονσόλα υπενθυμίζει και τονίζει τον off road προσανατολισμό του ηλεκτρικού Puma, ενώ το συρόμενο υποβραχιόνιο κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις λίγο πιο ξεκούραστες.
.jpg?t=qbC8-bnkCMFwVQy1WPgFNA)
Οι αλλαγές στην κεντρική κονσόλα έγιναν εφικτές, κυρίως χάρη στη μετακίνηση του επιλογέα φοράς κίνησης -ο οποίος είναι πλέον by-wire- στην κολώνα του τιμονιού, το οποίο διαθέτει ένα χαρακτηριστικό οβάλ σχήμα.
Στο ταμπλό, ξεχωρίζει οπτικά η μεγάλη και ιδιαίτερα ευκρινής οθόνη των 12,0 ιντσών του συστήματος infotainment SYNC 4 που ενσωματώνεται πολύ ωραία στην όλη high tech εικόνα. Σε αυτή συμβάλλει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,4 ιντσών, ενώ ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους cloud-based πλοήγηση, πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, και φυσικά, φωνητικές εντολές χάρη στην ενσωματωμένη Alexa.
.jpg?t=NpwLAHESXo94HlJcgp7vPw)
Φυσικά, υπάρχουν όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού -μεταξύ αυτών το Intelligent Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, το Lane Centering και το Predictive Speed Assist- ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κάμερα 360 μοιρών που κάνει τις μανούβρες σε στενούς χώρους, πιο εύκολες.
Στην ασφάλεια συμβάλλουν και οι Dynamic Matrix LED προβολείς που προσαρμόζουν τη φωτεινότητα και τη δέσμη τους, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.
.jpg?t=XMqZNjvkw47MM8R7sYIXDw)
Αν, πάντως, θέλει κανείς να δει στην πράξη τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης, δεν έχει παρά να προσέξει τους μεγάλους χώρους που διαθέτει το Puma Gen-E, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές τους, μιας και το πορτμπαγκάζ, μαζί με το GigaBox, έχουν συνολική χωρητικότητα 523 λίτρων. Τιμή που θα κολάκευε και σημαντικά πιο μεγάλα SUV, ενώ εδώ υπάρχει επιπρόσθετα και χώρος 43 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό (frunk) που χωρά, πέρα από τα καλώδια της φόρτισης, και κάποιες μικρές αποσκευές.
Το ηλεκτρικό Puma κινείται από έναν σύγχρονο και εξελιγμένο ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 168 ίππους και έχει εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης, μιας και η μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 13,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει πως με μια πλήρη φόρτιση, η μπαταρία του των 43,6 kWh μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία έως και 376 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο WLTP.
.jpg?t=8N5pkpUeTbvZUSm9I7OKXw)
Μάλιστα, μέσα στην πόλη, χάρη και στην αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η αυτονομία φτάνει έως και τα 523 χιλιόμετρα. Κάτι που σημαίνει πως η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να γίνεται κάθε 10 μέρες ή και κάθε 2 εβδομάδες.
Ακόμα και αν τα μεσοδιαστήματα φόρτισης είναι πιο μικρά, δεν τίθεται θέμα, μιας και σε ταχυφορτιστή, απαιτούνται μόλις 23 λεπτά προκειμένου η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας να πάει από το 10 στο 80%.
.jpg?t=aKVFhRPsnkqJPUk4uPf9GA)
Εξίσου σημαντικό είναι το ότι και το ηλεκτρικό Puma ακολουθεί τη φιλοσοφία και τη λογική όλων των Ford, που τα θέλει να είναι ιδιαίτερα ευχάριστα και συμμετοχικά στον δρόμο. Μάλιστα, το Gen-E χάρη στις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δεύτερα), τις πολύ σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησής του και την αμεσότητα και ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσής του, θυμίζει το σπορ Puma ST.
Το ενδιαφέρον είναι πως όλα αυτά παρέχονται χωρίς να αναγκαστεί κανείς να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, μιας και το Ford Puma Gen-E ξεκινά από τις 23.900 ευρώ, με το τρέχον προωθητικό πρόγραμμα της μάρκας και την επιδότηση του Κινούμαι Ηλεκτρικά 3.
.jpg?t=2E6zxVZoi2vL45tz-ubiFw)