Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τηνΠολιτική Απορρήτου και τουςΌρους Χρήσης.
Accept
mIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREEmIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREEmIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREE
Notification Show More
Font ResizerAa
  • Αρχική
  • Blog
  • Chat
    • Chat join #Hellas
    • Chat join #GayHellas
  • Επικοινωνία
Reading: Οδήγηση έως τα βαθιά γεράματα: Πότε πρέπει να αφήνουμε το τιμόνι – Τι κάνουν στην ΕΕ
Share
Font ResizerAa
mIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREEmIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREE
  • Αρχική
  • Blog
  • Chat
  • Επικοινωνία
Search
  • Αρχική
  • Blog
  • Chat
    • Chat join #Hellas
    • Chat join #GayHellas
  • Επικοινωνία
Have an existing account? Sign In
Follow US
mIRC Hellas Chat - IRC Greek Chat | Δωρεάν τσατ | Συνομιλία | Γνωριμίες | FREE > Blog > Automoto > Οδήγηση έως τα βαθιά γεράματα: Πότε πρέπει να αφήνουμε το τιμόνι – Τι κάνουν στην ΕΕ
Automoto

Οδήγηση έως τα βαθιά γεράματα: Πότε πρέπει να αφήνουμε το τιμόνι – Τι κάνουν στην ΕΕ

admin
Last updated: 2025/03/29 at 6:04 ΠΜ
admin Published 29 Μαρτίου, 2025
Share
SHARE

Contents
Πώς χειρίζονται το ζήτημα άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής ΈνωσηςΤα «σημάδια» πως η οδηγική ικανότητα έχει μειωθείΔύσκολη η απόφαση να «αφήσεις» το τιμόνιΟ ρόλος της πολιτείας αλλά και της οικογένειας

Τον τελευταίο καιρό όλοι μας έχουμε διαπιστώσει μια ραγδαία αύξηση των τροχαίων δυστυχημάτων που έχουν κοστίσει τη ζωή σε πολλούς, αναλογικά, συνανθρώπους μας.

Αυτό που ίσως δεν θυμόσαστε είναι πως σε αρκετά από αυτά τα συμβάντα ένας τουλάχιστον από τους εμπλεκόμενους οδηγούς ήταν προχωρημένης ηλικίας. Κάτι που θέτει αυτόματα το ερώτημα: Μέχρι πότε θα πρέπει κανείς να οδηγεί;

Η απάντηση σίγουρα δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατη, π.χ. έως τα 80. Και αυτό -πέρα από ζητήματα κοινωνικού αποκλεισμού- γιατί κάποιοι άνθρωποι, π.χ. λόγω ασθένειας και φαρμακοληψίας δεν μπορούν και δεν πρέπει να οδηγούν από πολύ πιο νωρίς και κάποιοι άλλοι ακόμα και πολλά χρόνια μετά τα 80 έχουν εξαιρετική διαύγεια και είναι σε πολύ καλή, πάντα συγκριτικά, κατάσταση.

Πώς χειρίζονται το ζήτημα άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Τα παραπάνω έχουν οδηγήσει στο να μην υπάρχει, τόσο μεμονωμένα όσο και στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, νομοθεσία που να απαγορεύει την οδήγηση σε ανθρώπους που έχουν ξεπεράσε κάποια ηλικία και να επιβάλλει την κατάθεση του διπλώματός τους.

Αυτό που γίνεται σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, π.χ. Πορτογαλία και Ελβετία, είναι ότι υπάρχουν, πέρα από τις ιατρικές εξετάσεις και τεστ καταλληλότητας, αλλά σε αυτά θα αναφερθούμε στη συνέχεια.

Τα «σημάδια» πως η οδηγική ικανότητα έχει μειωθεί

Το βέβαιο είναι πως υπάρχουν σαφή σημάδια που καταδεικνύουν πως οι δυνατότητες ενός ανθρώπου να καθίσει πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου έχουν μειωθεί σημαντικά.

Μια ένδειξη είναι η μείωση των αντανακλαστικών, που οδηγούν τόσο στη μη έγκαιρη αντίληψη των ενδεχομένων κινδύνων όσο και στην καθυστερημένη αντίδραση. Λογικά επακόλουθα η αύξηση του άγχους και της πίεσης που νοιώθει κανείς, με συνέπεια ενδεχομένως τους λάθος χειρισμούς, π.χ. να πατηθεί το γκάζι αντί για το φρένο, που μπορούν να καταλήξουν σε κάποιο μικρό ή μεγάλο ατύχημα.

Μια άλλη ένδειξη είναι η περιορισμένη αντίληψη του περιβάλλοντος χώρου, που έχει σαν συνέπεια μικρό-συγκρούσεις κατά το παρκάρισμα -είναι χαρακτηριστικό πως τα αυτοκίνητα που οδηγούν πιο μεγάλοι σε ηλικία οδηγοί έχουν τριγύρω χτυπήματα και βαθουλώματα. Επίσης συχνές είναι και οι λανθασμένες εκτιμήσεις σε ότι αφορά τις αποστάσεις στο δρόμο ή της ταχύτητας.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθεί η αναμενόμενη μείωση σε ένα βαθμό της όρασης αλλά και της ακοής, ενώ θα πρέπει να λάβουμε υπόψη πως η περιορισμένη κινητικότητα και ευλυγισία αποτελεί έναν επιπλέον παράγοντα δυσκολίας για τους ανθρώπους κάποιας ηλικίας. Που στην πράξη αποτυπώνεται π.χ. με τις αποσπασματικές κινήσεις των χεριών στο τιμόνι, αλλά και με το μη ικανοποιητικό έλεγχο από τους καθρέφτες.

Δύσκολη η απόφαση να «αφήσεις» το τιμόνι

Από τη στιγμή που ισχύουν όλα τα παραπάνω ο ηλικιωμένος θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται να σταματήσει να οδηγεί και κάπου εδώ έρχεται ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι αυτής της απόφασης.

Δύσκολο γιατί έχει να κάνει καταρχήν με το πρακτικό ζήτημα της μετακίνησης που θα επηρεάσει την καθημερινότητά του και μπορεί να τον οδηγήσει ακόμα και σε μια κοινωνική απομόνωση και κατά δεύτερον με το ψυχολογικό.

Το να σταματήσει κανείς να οδηγεί είναι σαν να παραδέχεται πως έχει περάσει στο στάδιο του «απόμαχου» της ζωής κάτι που φυσικά θα αρνηθεί με όλους τους τρόπους που έχει στη διάθεσή του.

Ο ρόλος της πολιτείας αλλά και της οικογένειας

Κάπου εδώ οι οικείοι του, τα πιο κοντινά του πρόσωπα, θα πρέπει να αναλάβουν να τον πείσουν και να το στηρίξουν και ενδεχομένως να του εξασφαλίσουν δυνατότητες μετακίνησης που δεν θα τον αποκόψουν από τον κοινωνικό του περίγυρο.

Εδώ θα έπρεπε να υπάρχει και μια μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με μια πύκνωση των δρομολογίων των μέσων μαζικής μεταφοράς ή με τη δημιουργίας μιας υπηρεσίας βοήθειας και μετακίνησης ειδικά για τους πιο μεγάλους σε ηλικία συμπολίτες μας.

Ας μην ξεχνάμε πως με τη γήρανση του πληθυσμού το συγκεκριμένο ζήτημα θα αφορά όλο και περισσότερους συνανθρώπους μας.

Από την άλλη τι μπορεί να κάνει η πολιτεία προκειμένου να μην βγαίνουν στο δρόμο οι οδηγοί κάποιας ηλικίας που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις και αποτελούν κίνδυνο τόσο για τους εαυτούς τους όσο και για τους υπόλοιπους που κινούνται στο δρόμο μαζί τους;

Κατά την άποψή μου ο μόνος τρόπος που μπορεί να εφαρμοστεί είναι το τεστ καταλληλότητας που προαναφέρθηκε. Ο έλεγχος να μην περιορίζεται σε εξέταση από γιατρούς αλλά να περιλαμβάνει και αξιολόγηση στην πράξη, στο δρόμο. Εννοείται με αξιοκρατικά κριτήρια…

You Might Also Like

Η Elettrica θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό supercar της Ferrari και ένα στοίχημα για την Κίνα

Το Renault 4 Savane 4×4 έχει ενδιαφέρον!

Νέο Toyota bZ4X Touring: Πιο μεγάλο, πιο άνετο και πιο δυνατό

H DS Automobiles ανάνεωσε το DS 4 και το ονόμασε N°4

H Mercedes-AMG ετοιμάζει μια νέα σούπερ λιμουζίνα με 1.000+ ίππους

admin 29 Μαρτίου, 2025 29 Μαρτίου, 2025
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
Leave a comment

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΜΈΣΑ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ

Mirc.gr

Tο mIRC Network Δημιουργήθηκε με σκοπό να ενώσει τους Έλληνες ανά τον κόσμο και να τους δώσει τη δυνατότητα να επικοινωνούν μέσα απο μια επιλογή αρκετών καναλιών (Chatrooms) εύκολα,άνετα και με ασφάλεια,χρησιμοποιώντας τις επιλογές κειμένου,εικόνας και ήχου!
Σελίδες
  • Αρχική
  • Οροι Χρήσης
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Επικοινωνία
Κατηγορίες
  • Υγεία
  • Τεχνολογία
  • Διεθνή επικαιρότητα
  • Automoto
  • Lifestyle

Donate with Paypal

Λόγο συνεχιζόμενων αυξήσεων στις παροχές μας βρισκόμαστε σε δύσκολη θέση κάλυψη των αναγκών συντήρησης και λειτουργιάς του δικτύου , website , hosting κ.α Θα θέλαμε να ζητήσουμε από εσάς με δωρεές την βοήθεια σας και την στήριξη σας για την ορθή και μελλοντική λειτουργιά του chat . Κάντε δωρεά πατώντας πάνω στο εικονίδιο Donate.

mirc.gr 2023 Copyright %year%, All Rights Reserved  |  by Sp | Hosted by RealHosting
adbanner
Εντοπίστηκε AdBlock
Ο ιστότοπός μας είναι ένας ιστότοπος που υποστηρίζεται από διαφημίσεις. Παρακαλούμε στη λίστα επιτρεπόμενων για να υποστηρίξετε τον ιστότοπό μας.
Okay, I'll Whitelist
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?